tirsdag den 7. oktober 2008

RSS-feed

Jeg fandt mine RSS-feed via Google. For at være helt ærlig, var jeg ikke helt klar over hvad RSS-feed helt præcis var. Derfor var Google en rigtig god hjælp. Fandt ud af at RSS-feed er til for at give brugeren et bedre overblik over hvad der sker på forskellige hjemmesider – f.eks. nyhedssider og andre webblogs som mere eller mindre hele tiden bliver opdateret. Takket være Tine, blev jeg endnu klogere. Hun viste mig en hjemmeside, hvor man havde samlet en masse RSS-feed. Så kunne man bare vælge og vrage imellem hvad der havde ens interesse og som ikke interesserede en. De RSS-feed som jeg har liggende på bloggen lige nu er bl.a.:

DVD-friends – jeg holder meget af at se film, så det er dejligt at vide hvilke film som er udkommet på dvd og hvilken anmeldelse de har fået. Det hjælper DVD-friends mig med. Om de er brugbare for andre? Måske for dem som har samme interesser som jeg.

Litteraturlisten – kommer næsten ud på det samme som DVD-friends. Bare at dette handler om bøger. De skriver om bøger som lige eller vil udkomme snart og som de vil anbefale. Igen hjælper det mig med at følge lidt med i hvad der sker inden for litteraturens verden. Give mig indblik i nogle bøger, jeg ellers ikke ville have opdaget af mig selv.

GAFFA-net - har nyheder inden for musikkens verden, som jeg også interesser mig rigtig meget for.

Nu hvor jeg har været inde og snuse til dette, har jeg opdaget at mange hjemmesider har RSS-feed som man kan få til sin blog. Det er da temmelig smart. Så sparer man lige at zappe rundt. Har dog ikke prøvet kræfter med det endnu. Men mon ikke at det kommer..?
Fandt også ud af at man ser en tendens, hvor mennesker faktisk begynder at tjene penge på at blogge. F.eks. er der en 17-årige pige oppe i Sverige som tjener omkring 4 millioner kroner om året, bare på annonceindtægter og sponsorater fra bl.a. H&M. Det er da helt vildt. Mon jeg nogensinde kommer til at tjene penge på mine RSS-feed eller lignede?

Ingen kommentarer: