tirsdag den 7. oktober 2008

O, at blogge..

Da jeg fik til opgave at lave en blog, var jeg temmelig blank. Vidste godt hvad en blog var, men de blogge jeg havde læst indtil videre, havde ikke interesseret mig særlig meget. Og hvad skulle man dog skrive om på en blog?!

Derfor googlede jeg og fandt en side med ti bud om at blogge. Følte ikke rigtig at jeg kunne bruge de ti bud til noget. De var meget selvsigende. Var godt klar over at jeg skulle være mig selv og at det ville være en god ide at finde ud af hvad man ville bruge bloggen til. F.eks. om det skulle være en personlig dagbogsblog eller kun skrive debattende indlæg. Men det hjalp mig ikke voldsomt meget, for vidste stadig ikke, hvordan bloggen skulle være. Dog forklarede hjemmesiden at det var en god ide at bloggen holdte sig inden for det samme genre, da det ville virke mere troværdigt… http://www.business.dk/article/20080928/karriere/80926040/

Hmm, hvis jeg bliver aktiv blogger som skriver på min blog hver dag, så bliver det nok ikke indenfor det samme genre.
"Så troværdighed eller ej – her kommer jeg.."

Tja, så langt så godt. At blogge virker meget smart, hvis man har noget på hjertet. Men ellers kan det også bare været irriterende fylde som er tidsfordriv at læse.

1 kommentar:

tine sagde ...

Uhh. Sikken en fin blog du har fået op at stå. Ved godt at opgaven er færdig for denne gang, men kan mærke at jeg er blevet lidt grebet af det. Måske noget jag skulle fortsætte med.
Kommantar til din kommentar på min LT: har også forsøgt mig mig Stephen Kings "the girl who loved Tom Gordon". Blev aldrig færdig. Synes sompelhen at den var så ringe.
Men generelt så kan jeg godt lide bøger der får hårene i nakken til at rejse sig. Det er nok min "genre".
God ferie.